niedziela, 27 stycznia 2013

Ciasto z galaretką pomarańczową.



Kilka słów: 

Ostatnio brakuje mi czasu na odwiedzanie bloga. Za dużo rzeczy mam do zrobienia, w kuchni spędzam mało czasu,ale ostatnio zrobiłam wyjątek  i wspólnie z moją Mamą upiekłyśmy ciasto biszkoptowe z galaretką pomarańczową,brzoskwiniami i puszystą pianką morelową. Zapraszam do poznania przepisu niżej.  :-)
*

Składniki:

NA CIASTO:
- 6 jajek
- 1 szklanka cukru
- 1,5 szklanki mąki pszennej 
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia 
- 1 łyżeczka octu
- 3 łyżki oleju 

NA WARSTWĘ Z ŚMIETANĄ: 
- 1 kartonik śmietanki 36% użyłam "łowickiej"  
- 2 galaretki (użyłam morelowej) 
- kilka łyżek cukru pudru (aby śmietanka była słodsza) 
- 2 szklanki wrzącej wody

NA WARSTWĘ Z OWOCAMI:
- 2 galaretki (użyłam pomarańczowej) 
- 1 puszka dowolnych owoców (u mnie znalazły się brzoskwinie) 
- 3 szklanki wrzącej wody

Sposób przygotowania: 

(Na początku zaczęłam od zrobienia biszkoptu) Oddzielić białko od żółtka w 6 jajkach. Ubić pianę z 6 białek na bardzo sztywno. Dodać cukier. Po dokładnym wymieszaniu dodać 6 żółtek z 1 łyżeczką octu. Wszystko delikatnie wymieszać. Szybko dolać olej i wsypać przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia. Po dokładnym, aczkolwiek delikatnym, wymieszaniu przelać biszkopt do tortownicy wyłożonej pergaminem. Piec 30-35 min. w temperaturze 180 s. C. (bez termoobiegu). Gdy ciasto się upiecze wyłączyć piec i zostawiamy biszkopt na kilkadziesiąt minut. Po tym czasie lekko uchylamy drzwiczki i już w ten sposób ciasto stygnie do końca.  Następnie należy zrobić galaretkę do warstwy z śmietaną i warstwę (ostatnią) z owocami. Galaretkę na warstwę z śmietaną zostawić tylko w lodówce na czas,aż się schłodzi,a nie stężeje,zaś galaretkę,która ma być z owocami zostawić na tak długo,aż lekko stężeje. W tym czasie,gdy nasze galaretki będą się schłodzić można pokroić owoce np. w paski lub kostkę i ubić śmietanę. Gdy nasze owoce będą pokrojone,śmietana ubita,a galaretka schłodzona można zabrać się za zrobienie kolejnej warstwy. Po ubiciu śmietany dodać do niej cukier puder i chłodną galaretkę (jeżeli zdarzy się taka sytuacja,że galaretka stężeje możecie w rondelku na kuchence ją rozpuścić). Wszystko wymieszać mikserem,a następnie rozprowadzić na chłodny biszkopt. Następnie do tej drugiej bardziej stężonej galaretki dodać owoce i wszystko wylać na naszą piankę. Włożyć ciasto do lodówki na kilka godzin i ... GOTOWE! 


 ♥ ♥ ♥ 

Zdjęcia: 













Źródło przepisu na biszkopt: http://www.codogara.pl/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz