niedziela, 7 lipca 2013

Tartaletka z kremem budyniowym





Kilka słów:

Kocham budyń,a najbardziej ten zrobiony samodzielnie w domu. Może nie jest to pójście "na skróty", bo nie używam tego proszku z torebki. Za to mam ogromną satysfakcję, że zrobiłam go sama. Korzystam z tego przepisu cały czas. Lubię eksperymentować, więc pewnego dnia dodałam do zimnego budyniu masła i zmiksowałam. Powstał idealnie gładki i przepyszny krem! Od tego czasu zawsze robię tartaletki z kremem budyniowym na przyjęcia lub imprezy. To bardzo prosty,szybki i smaczny sposób na zachwycenie gości. 



Składniki:

(powstają 3 nieduże miseczki budyniu)

budyń:
  • 2 szklanki mleka
  • 1 łyżka masła
  • 3,5 łyżki cukru z wanilią 
  • pół laski wanilii
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej

do stworzenia kremu:
  • 200 g masła
ciasto:

można kupić gotowe lub wykonać samodzielnie jak w poście o tarcie cytrynowej 


Przygotowanie:

Budyń przygotować, ostudzić. Ciasto kruche pokroić jak do pierogów na kształt kółka i wyłożoną masłem wcześniej mini formą do tego typu wypieków wypełnić. Wykonać tak z resztą ciasta.Na wierzch położyć kwadratowe pola z papieru do pieczenia i na nie położyć fasolę lub groch,żeby ciasto zbytnio nie wyrosło. Wstawić do piekarnika i piec dopóki nie pojawi się złocisty kolor. Po wyjęciu z piekarnika ostudzić i wyciągnąć fasolę/groch wraz z papierem. Do zimnego budyniu dodać powoli miękkie masło (mieszając mikserem). Gotowy krem można już nałożyć szprycą lub łyżką do kruchego ciasta. Ozdobić owocem sezonowych i ew. miętą.  







Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz